Nieuws van Basketbal Club Weesp
Beste Basketballers en of ouders / verzorgers,

Hier een nieuwsbrief om jullie weer even op de hoogte te stellen van wat er speelt, het bestuur zoal mee bezig is geweest en plannen voor de aankopende tijd.

KERSVERSE SCHEIDSRECHTERS
Een aantal jeugdleden heeft zijn / haar scheidsrechters-diploma gehaald en we willen ze hierbij toch even feliciteren.
Sjoerd en Minte van harte gefeliciteerd.

SPELREGELBEWIJS
Dan willen we gelijk maar even van die gelegenheid gebruik maken om de overige jeugdleden die nog geen spelregelbewijs hebben gehaald, te attenderen dat dit nog wel moet. De Nederlandse Basketbal Bond wil dat alle jeugdleden hierover beschikken. Zie de site van de NBB - www.basketball.nl/competities/spelregels/spelregelbewijs/

TAFELSCHEMA
24 April spelen we thuis nog een aantal wedstrijden. Deze zijn er tussendoor gepland doordat de competitie is verstoord door Covid.
Let op, er moet dus ook nog getafeld worden die dag.
De volgende ouders staan ingepland. Mocht je niet kunnen, regel zelf vervanging.
10.00 uur V20 Ouder van Madelief / Nathalie
11.45 uur  U16 Ouder van Ishque en David
11.45 uur  U22 Ouder van Sekander en Dirk
Graag 10min van tevoren aanwezig. Heb je nog instructie nodig dan10  eerder komen..

OPZEGGEN
Het toch wat vreemd verlopen seizoen is weer bijna ten einde. Hiervoor is het belangrijk dat we weten wie er volgend jaar nog blijven basketballen zodat we daar teams van kunnen maken.  Mocht je onverhoopt toch willen stoppen moeten we dat weten voor 1 juni zodat we geen bond contributie hoeven te betalen. Meld je je later af zal je gewoon de contributie van het volgende seizoen moeten voldoen. Dus wees op tijd met doorgeven als je niet volgend seizoen competitie wil spelen.

KLOMPTOURNOOI
Sinds de jaren 80 organiseerde de (toen nog) WVGV Basketbal een familie / vrienden toernooi op het Klompveldje.
Dit willen we weer nieuw leven in gaan blazen. 19 Juni is het zover en we hopen jullie op korte termijn snel meer te kunnen vertellen hierover.
Zet het vast in je agenda, claim je vrienden of familie alvast en denk aan wat je op de BBQ wilt gooien.

AFSCHEID VAN ENKELE  BESTUURSLEDEN
Danielle de Lange en Irene Reekers stoppen als Bestuursleden.

Danielle, moeder van Mart en Stijn heeft vele jaren, op zeer professionele wijze het wedstrijd secretariaat voor haar rekening genomen.
Ze was hier zo goed in dat we haar eigenlijk niet wilde laten gaan. We hebben dit kunnen rekken maar nu is de tijd dan toch echt gekomen.
Danielle, super bedankt voor al je inzet. Je secretariaat werk maar eigenlijk nog veel meer. Je was een rots in de toch vaak wat losse branding.

Irene, moeder van Madelief. Eigenlijk vanaf het eerste moment dat we de vereniging in 2013 weer hebben herstart, was Irene erbij. Als coach, zeer betrokken moeder, trainer en als algemeen bestuurslid. Niets was te gek, ze pakte aan waar nodig en was daarmee een grote ontzorger voor de rest van het bestuur
Irene, ook jij super bedankt en we hopen jullie beiden nog vaak in de zaal te mogen zien.

AETSVELD VOLGEND JAAR
We hebben snode plannen om volgend jaar op maandag en vrijdag in de Aetsveld zaal te gaan trainen.
We liepen al langere tijd tegen het feit aan dat de trainingszalen te klein waren. Hierdoor wisten de spelers vaak in Aetsveld het veld en de borden niet lekker benutten.
Er is meer ruimte gekomen in de Aetsveld zaal. Dit heeft wel een aantal consequenties. We gaan dus trainen op maandag en vrijdag.
Dit betekend ook andere tijden, velden naast elkaar trainen etc. Er zijn wat meer kosten aan verbonden.
We zullen op korte termijn meer duidelijkheid hebben hoe we dit willen aanvliegen en oplossen.

CLUB SPONSOR
De club groeit, we willen graag nog groter worden en beter zichtbaar in Weesp. Financieel redden we het, we draaien net iets meer dan break-even, maar veel vlees zit er niet op de botten. We willen in Aetsveld trainen en ook wat extra ruimte creëren voor bijv. warmloop tenues, nieuwe ballen, trainings shirts, uittenues en noem zo maar op. Lang verhaal kort, we zoeken een sponsor. Dat hoeft niet gelijk heel groot. Veel kleine sponsoren maakt ook een hoop.
We zullen je eren, vernoemen op de website en bij grote sponsoren uiteraard ook meenemen op tenues.
Weet je iemand, werkt je moeder bij een rijke baas? Dan graag via info@weespbasketbal.nl contact opnemen.

SOCIAL MEDIA
We willen als Weesp Basketbal Club beter zichtbaar worden. Ook op social media. Wij zoeken voor de Instagram account per team een sociaal media koning(in) die het account gaat bijhouden, de club gaat “laden” en het leuk vindt om er een pakkend tekstje bij te bedenken.

Tot zover weer. Mochten er hierdoor vragen, verbeterpunten of andere opmerkingen opkomen, dan horen we dat natuurlijk graag.

Hartelijke groeten

Bestuur Basketbal Club Weesp