Nieuwsbrief februari 2023

Informatieavond voor ouders

In de afgelopen maanden hebben we veel nieuwe leden mogen verwelkomen. Uiteraard zijn we hier heel blij mee. Om alle (nieuwe) ouders op de hoogte te brengen van het reilen en zeilen binnen de vereniging en wat er over en weer van elkaar verwacht kan worden, organiseren we een informatieavond voor ouders. Deze vindt plaats tijdens het eerste trainingsuur (18:30 – 19:30 uur) op 10 maart in de sporthal. Ook als je kind al wat langer lid is van de vereniging ben je hier van harte welkom.

Instructie Tafelen

Op 12 maart vinden de volgende thuiswedstrijden plaats. Voor de thuiswedstrijden delen wij ouders in om plaats te nemen aan de jurytafel. Om precies te weten wat er van je verwacht wordt tijdens het “tafelen” organiseren we een instructie. Deze wordt online gegeven op 9 maart om 19.30 uur en duurt maximaal anderhalf uur. Opgeven kan via info@weespbasketbal.nl. Je ontvangt dan een link voor deelname.

Trainingstijden

Vanaf 20 februari gaan we weer terug naar het standaard trainingsrooster met dezelfde trainingstijden voor de maandag en de vrijdag: 18.30-19.30 U12-1 en U12-2

19.30-20.30 U14, U18 en senioren

De senioren hebben op maandag een vast uur. Op vrijdag kan getraind worden zolang er een veld beschikbaar is

Teamfoto’s voor de website

Tijdens de volgende thuiswedstrijden op 12 maart willen we graag teamfoto’s maken van alle teams. Deze foto’s willen we ook plaatsen op onze website en op Social Media (Facebook/Instagram). Als u uw kind niet op de foto wilt hebben dan willen wij u vragen dit aan ons aan te geven. We kunnen dan zorgen dat uw kind niet op de teamfoto komt, of we kunnen het gezicht van uw kind onherkenbaar maken voordat we de foto’s plaatsen.

Tenues

Binnen onze club werken we met ruiltenues. Voor een vast bedrag per jaar krijgt ieder lid een passend tenue. Als het tenue niet meer past dan ruilen we het om voor een grotere maat. Dit betekent ook dat gebruikte tenues opnieuw zullen worden ingezet. Het is belangrijk de tenues zo netjes mogelijk te houden zodat ze langer meegaan. De tenues zijn dus enkel bedoeld om wedstrijden in te spelen en niet om in te trainen. Was de tenues op maximaal 30 graden en doe het niet in de droger.

Basketbalkamp

In de schoolvakanties worden er diverse basketbalkampen georganiseerd door heel Nederland. Heb je zin om in de vakantie een paar dagen intensief te basketballen, veel te leren en vooral veel plezier te hebben, kijk dan eens bij deze kampen en schrijf je in;

Fourz Sports - Academy Camp (fourz-sports.nl) (voorjaarsvakantie)

Basketball Summer Camp | Mario Bennes (zomerkamp)

BIG SHOTS | Basketball Camps (bigshotscamp.nl) (diverse zomerkampen)

Sponsorkliks

Met SponsorKliks kan je zelf een financiële bijdrage leveren aan Basketbalclub Weesp, zonder dat het jou een cent extra kost! Bestel online een pizza via Thuisbezorgd en Basketbalclub Weesp ontvangt hiervoor geld in de clubkas. Ook doen grote webwinkels als Bol.com, Coolblue, Booking.com en Expedia mee. Een percentage van het aankoopbedrag gaat naar Basketbalclub Weesp. En nogmaals, het kost je niets extra!

Wil je Basketbalclub Weesp ook GRATIS sponsoren?

Zorg er dan voor dat je voortaan jouw online aankopen doet via de Sponsorkliks pagina van Basketbalclub Weesp. Voor jou een kleine moeite, voor Basketbal Weesp zijn het directe inkomsten. Je kan hiervoor klikken op de banner op onze website of rechtstreeks naar www.sponsorkliks.com gaan. Klik vervolgens op het logo van de winkel waar je een bestelling wilt plaatsen of een boeking wilt doen.

Hoe werkt het?

Heel simpel. Van iedere bestelling betaalt de betreffende webwinkel een percentage aan Sponsorkliks. Het grootste deel hiervan wordt overgemaakt naar onze club. Of je nu rechtstreeks naar bijvoorbeeld Bol.com gaat of je gaat via SponsorKliks.com naar de site van Bol.com, jij betaalt hetzelfde. Alleen in het laatste geval keert de webwinkel aan de club een commissie uit en profiteert Basketbalclub Weesp hier direct van!

Vomar

Basketbalclub Weesp doet nu ook mee aan de Vomar Club Is Koning Spaaractie. Wanneer je een Vomar klantenkaart hebt en deze koppelt aan onze vereniging, dan spaar je voor de club iedere keer dat je boodschappen doet. Informatie kun je vinden op Vomar Voordeelmarkt. Onze clubcode is bawe2022. Meedoen kost je niets.

Kascommissie

Een keer per jaar moeten de financiën van de club door een onafhankelijke kascommissie gecontroleerd worden. Wij zoeken 2 ouders die een avond per jaar willen besteden aan deze taak. Aanmelden kan via info@weespbasketbal.nl

10-jarig bestaan

Dit jaar bestaat Basketbalclub Weesp alweer 10 jaar. Dat willen we natuurlijk graag vieren. Hiervoor zoeken wij ouders/senioren die zich willen inzetten om hier een goed feest voor op te tuigen. Interesse? We horen graag van je via info@weespbasketbal.nl

Opzeggen lidmaatschap

Langzaamaan kijken we vooruit naar het einde van dit seizoen en het begin van het volgende seizoen. Ook moeten we voor 1 mei de teams voor het nieuwe seizoen in gaan schrijven bij de NBB. Hiervoor moeten we weten hoeveel spelers we in iedere leeftijdscategorie hebben in het nieuwe seizoen. Uiteraard hopen we dat iedereen basketbal ontzettend leuk vindt en graag lid wil blijven! Wil je je lidmaatschap opzeggen voor het nieuwe seizoen, doe dit dan vóór 1 april! Dat kan door een mail te sturen naar info@weespbasketbal.nl. Zonder opzegging verlengen we je lidmaatschap voor een heel seizoen.

Aan en afmelden voor deze nieuwsbrief kan via de ledenomgeving op onze website