Nieuws van Basketbal Club Weesp

BASKETBAL CLUB WEESP

NIEUWSBRIEF MEI 2022

Aan: leden en ouders van leden van Basketbalclub Weesp

Het einde van het seizoen nadert. Een seizoen waarin we eindelijk weer veel wedstrijden hebben kunnen spelen na twee gebroken seizoenen door Covid.

Er is zo tegen het einde van het seizoen weer het nodige te melden.

Voorlopige Teamindeling 2022-2023

Hieronder staat de voorlopige teamindeling voor komend seizoen. Helaas hebben we niet in iedere leeftijdscategorie een compleet team, waardoor er wat geschoven moet worden met spelers.

We hopen dat we met name de Jongens U16/U18 groep kunnen laten groeien zodat we halverwege het seizoen deze groep kunnen splitsen in twee teams (De U16 spelers zijn nu verdeeld over de U14 en de U18).

X12-1 en X12-2

Tessa

Katja

Coach: vacant

Zeker bij de meiden U22 hebben we snel extra leden nodig omdat het anders heel lastig wordt om de competitie uit te spelen. Neem daarom vrienden en vriendinnen mee naar de training en hopelijk worden ze net zo enthousiast over basketbal als jullie zijn.

Trainingstijden seizoen 2022-2023 (Sporthal Aetsveld)

Maandag:

18.00-19.00: Jongens en meisjes onder 12-1 en onder 12-2

18.00-19.00: Jongens en meisjes onder 14

19.00-20.00: Jongens onder 18

19.00-20.00: Mannen onder 22

20.00-21.00: Vrouwen onder 22

20.00-21.00: Senioren

Vrijdag:

18.00-19.00: Onder 12-1

18.00-19.00: Onder 12-2

19.00-20.00: Onder 18

19.00-20.00: Onder 14

20.00-21.00: Vrouwen onder 22

20.00-21.00: Mannen onder 22

Gezocht: Coaches

Een aantal coaches heeft aangegeven te gaan stoppen met coachen. Miranda was jarenlang coach van het meidenteam, maar gaat nu stoppen. Ook Dimitri, Waldo en Raymond stoppen met coachen. Daardoor zijn er enkele teams die nog een coach zoeken (in sommige gevallen zijn er 2 coaches bij een team). Wil je een team coachen, laat het ons dan weten.

Nieuwe Scheidsrechter

Nadat vorige maand Sjoerd en Minte hun scheidsrechters diploma gehaald hebben, kunnen we nu ook melden dat Skip geslaagd is voor zijn BS2 diploma. Gefeliciteerd Skip!

Spelregelbewijs

Iedere basketballer van 14 jaar of ouder moet in het bezit zijn van een spelregelbewijs. Dit spelregelbewijs is verplicht om deel te mogen nemen aan de competitie. Daarnaast helpt het je om een betere basketballer te worden wanneer je de spelregels kent. In de voorbije seizoenen werd er niet heel streng op gecontroleerd door de Basketbal Bond, maar wij hebben vernomen dat er vanaf komend seizoen strikt op gehandhaafd wordt.

De meeste leden hebben dit bewijs gelukkig al. Heb je het nog niet, of ben je net pas 14 geworden, dan moet je dit bewijs gaan halen. Dat kan door online zelfstudie en een test online. Heb je hulp nodig bij het leren, laat het ons dan weten. We zullen dan een instructiemiddag/avond gaan organiseren.

Alle leden die het spelregelbewijs (nog) moeten gaan halen krijgen binnenkort een email met de instructies.

Gezocht: Een nieuwe voorzitter

In de afgelopen jaren werd onze vereniging geleid door Waldo. Hij heeft onder andere het losmaken van de basketbal tak van de omnivereniging WVGV mogelijk gemaakt. Daardoor zijn we nu een zelfstandige basketbalclub. Daarnaast hebben we mede dankzij inbreng van Waldo de stap gemaakt naar het trainen in de sporthal, wat een enorme kwaliteitsimpuls aan onze club zal geven. Helaas is de tijd voor Waldo gekomen om het stokje over te dragen. Daarom zijn wij op zoek naar een nieuwe voorzitter die onze vereniging de komende jaren wil gaan leiden. Binnen onze kleine vereniging kijken we dan zeker ook naar ouders van jeugdleden om deze taak op zich te nemen. Denk je dat je voldoende positieve energie in onze club kunt stoppen, neem dan contact op met een van de bestuursleden.

Tafelen

Vanaf komend seizoen zullen we bij het indelen van de juryleden, zoveel mogelijk de leden op gaan stellen uit de U18 teams en hoger. Dus niet langer hun enkel de ouders. Uit de U12, U14 en U16 teams zullen wij nog wel de ouders opstellen. Het is toegestaan aan de leden om iemand anders te vragen om de tafeldienst te doen.

Voor de eerste wedstrijden van het nieuwe seizoen zullen we weer een “tafeltraining” organiseren.

Tenues:

Hierbij nog even de regels voor de wedstrijd tenues:

De tenues zijn en blijven eigendom van de vereniging

Ieder lid betaalt een vaste bijdrage per seizoen voor het gebruik van het tenue

Het tenue is enkel bedoeld om wedstrijden in te spelen. Het is NIET bedoeld om in te trainen

De leden wassen hun tenue zelf. Maximaal 30 graden. Hangend drogen

Bij beëindiging van het lidmaatschap moet het tenue worden ingeleverd

Is je tenue te klein (of ben je afgevallen en is je tenue nu te groot), neem dan contact op met Dimitri voor een nieuw tenue. Het oude tenue lever je in.

Reservetenues

Helaas slinkt onze voorraad reservetenues langzaam. Dat is vervelend want het vervangen kost veel geld. Heb jij per ongeluk een keer een reservetenue in je tas gestopt na een wedstrijd en ligt deze achterin een kast stof te vangen, neem het reservetenue dan mee naar de training en geef deze af bij de trainer of de coach.

Ledenvergadering

Op dinsdag 24 mei houden wij een ledenvergadering.

Locatie:     Bredeschool Weesperrijk

Fort Diemerdamstraat 73

Weesp

Aanvang: 20.00