Voor wie is het Jeugdfonds Sport & Cultuur?

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur Amsterdam betaalt contributie voor sport, lesgelden voor culturele activiteiten en kosten voor zwemles als ouders dit niet zelf kunnen betalen. Ook kan je een bijdrage ontvangen voor sportspullen zoals sportkleding, dansschoenen of de huur van een instrument.

Voor wie?

• Kinderen van 0 tot en met 17 jaar uit Amsterdam en Weesp
  • Gezinnen die moeite hebben om zelf te betalen voor sport, dans, muziek, toneel, zwemles

Wanneer kan jouw kind dit krijgen?

• Je kind heeft een stadspas
  • Je kind heeft geen stadspas, maar:
    • Jouw inkomen is erg laag, of
    • Je hebt grote schulden, of
    • Je hebt geen verblijfsstatus, of
    • Je kunt door je situatie niet betalen voor sport, cultuur of zwemles

Hoe werkt het?

STAP 1: Bepaal wat je wilt gaan doen.

Bij Basketbalclub Weesp kan je terecht om te basketballen. Je kan eerst 3 x gratis meedoen via een proefles om zeker te weten dat je het leuk vindt.

STAP 2: Doe een aanvraag

Wil je graag gaan basketballen. Dan kan je een aanvraag indienen bij  het Jeugdfonds Sport & Cultuur op twee verschillende manieren.

1. Met Stadspas

Je kan dit zelf online doen of via een tussenpersoon. Voor informatie bekijk de website van Jeugdfonds Sport & Cultuur

2. Zonder Stadspas

Dit kan je via een tussenpersoon regelen. Voor informatie bekijk de website van Jeugdfonds Sport & Cultuur. Je kan het ook aanvragen via www.stichtingsina.nl.

STAP 3: Beoordeling van de aanvraag

Gemiddeld heeft het fonds 7 dagen de tijd nodig om jouw aanvraag te beoordelen.

Weet je al na de eerste keer proefles dat je graag op basketbal wilt, vraag dan tijdig jouw fonds aan. Dan kan je na de proeflessen gelijk lekker door met basketballen.

STAP 4: Goedkeuring van de aanvraag

• Heb je de aanvraag zelf gedaan? Dan krijg je per e-mail de goedkeuring van jouw aanvraag.
  • Soms is meer informatie nodig. Dan ontvang je daarover e-mail.
  • Is de aanvraag afgewezen? Dan ontvang je hierover een e-mail met uitleg waarom de aanvraag is afgewezen.
  • Is de aanvraag gedaan via een de sportclub, tussenpersoon of Stichting SINA? Dan hoor je van hen of de aanvraag is goedgekeurd.

STAP 5: Meedoen

Is jouw aanvraag goedgekeurd meld jouw kind dan aan via het inschrijfformulier. Geef op het formulier aan dat je gebruik maakt van het Sportfonds.

VRAGEN?

Vragen of hulp nodig? Neem contact op via
amsterdam@jeugdfondssportencultuur.nl - 06 21373196

Voor meer informatie over het Jeugdfonds Sport & Cultuur ga naar de website: www.jeugdfondssportencultuur.nl/amsterdam

Woon je niet in Weesp of de regio Amsterdam, zoek dan een fonds bij jou in de buurt.